انتقاد لاریجانی از تضعیف جایگاه مجلس
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




انتقاد لاریجانی از تضعیف جایگاه مجلس
بازدید : 263 |

مجلس - نشست با اصحاب رسانه، فرصتی بود تا رئیس مجلس، هم گلایه‌هایش از برخی اقدامات رسانه‌ای را مطرح کند و هم توصیه‌هایش را.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که شب گذشته میزبان جمع کثیری از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های کشور که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار در یک ضیافت افطار در خانه ملت بود، از صبغه رسانه‌ای خود در صداوسیما یاد کرد و اینکه به سختی کار در رسانه‌ها مطلع است.
«ور رفتن لا پارلمان» و «پرتنش نشان دادن پارلمان» از انتقادات وی در این نشست بود که اولی را برای عده‌ای شیرین می‌خواند که درصدد تحقیر مجلس‌اند و دومی را در نتیجه بی‌توجهی یا کم توجهی خبرنگاران نسبت به وظیفه مهم خود در ارائه اطلاعات کافی به مردم برای اشراف بر حقوقشان در قوانین مصوب مجلس.
تاکید بر اقتدار و احترام به جایگاه مجلس، بخش مهمی از سخنان رئیس قوه مقننه را شامل می‌شد که با تاکید بر اینکه «پارلمان جایی برای حمایت از حقوق مردم است» همراه شد و اینگونه ادامه یافت: نباید احساس شود که مجلس باعث تنگی تنفس در کار افراد می‌شود. باید القاء کرد که هر نماینده طبق قانون در مقام دفاع از حقوق ملت است. نقد کردن برای همه قوا مفید است و انتقاد باعث پویایی می‌شود اما اصولا کار تخریبی درباره مجلس امر خطرناکی است و باید به هر نحو که شده، پارلمان را قوی نگه داشت تا در شرایط حساس که گاهی ملت ما با آن مواجه است، بتواند تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
رئیس مجلس با یادآوری اینکه پارلمان ایران تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده است و تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد که پارلمان باید از اقتدار و احترام برخوردار باشد؛ ادامه داد: پارلمان هم مانند هر نهاد دیگری می‌تواند اشتباهاتی داشته باشد اما نباید تحقیر شود، وقتی دولتمردان چنین کاری انجام می‌دهند نگرانی بیشتر می‌شود، نباید تصور کنند پارلمان ضیقی برای دیگران است.
گزیده سخنان وی را به نقل از فارس مطالعه فرمایید:
* باید کار رسانه را محترم شمرد و عظیم دانست. بخشی از هدایت مردم و آگاهی دادن به ملت که بسیار مهم است توسط رسانه‌ها انجام می‌شود و اگر ما هدایت مردم را از اموری بدانیم که کار پیامبران است، امروز پیام‌رسانی کار رسانه‌ها است.
* کار رسانه‌ها به دلیل حساسیتی که دارد نیازمند نظارت و هدایت مستمر است. کار بسیار شیرینی است و محصول کار و عرضه آن در ارائه تازه‌ها برای افرادی که عشق به این کار داشته باشند بسیار شیرین است.
* از رسانه‌ها می‌خواهیم که نظرات و پیشنهاداتشان در زمینه این قانون به مجلس و مرکز پژوهش‌ها ارائه دهند. این طرح هم اکنون در حال رسیدگی در کمیسیون فرهنگی مجلس است و ما می‌خواهیم با تدوین این قانون هم از حقوق افراد و هم با حقوق رسانه‌ها صیانت کنیم.
* عدم اطلاع کافی مردم از حقوقشان در قوانین مصوب، نقصی است که باید به‌ آن توجه شود و رسانه‌ها باید به تشریح این موضوع برای مردم بپردازند تا مخاطبین متوجه حقوقشان باشند. شاید از آنجایی که پارلمان جای پرتنشی از نظر سیاسی باشد، بیشتر خبرنگاران ابعاد سیاسی این موضوع را پیگیری می‌کنند اما آن وظیفه مهمتر را مورد توجه قرار نمی‌دهند یا کمتر مد نظر دارند.
*مدتی است در کشور نوعی ور رفتن با پارلمان برای عده‌ای شیرین شده که نوعی تحقیر هم در آن نهفته است. تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد هر وقت پارلمان قوی و دارای اعتبار بود، شرایط کشور از استقلال بهره‌مند می‌شد.
*امروز ما با یک فشار بیرونی که با برخی اشکالات درونی همراه شده، مواجهیم لذا نوعی اولویت‌بندی برای کشور برای صیانت از وضعیت کنونی ضروری است. تمرکز نهادهای کشور به این مهم که باید مسائل اقتصادی به طور دقیق رصد شود و مورد ارزیابی قرار گیرد تا راه‌های درست مطرح شود، نیاز به هم داستانی همه مسئولین و رسانه‌ها دارد.
*به طور طبیعی در کشوری که دموکراسی حاکم است، اختلاف نظر وجود دارد ولی باید اینجا یک نوع اولویت‌بندی انجام شود، در حال حاضر یک همگرایی در منطقه برای فشار به ایران به خصوص در مورد مسائل اقتصادی وجود دارد لذا علاوه بر تمهیدات لازم، بایستی تدابیر درست در حوزه اقتصاد اتخاذ شود . 
استفاده از اقتصاد مقاومتی استعدادهای بالقوه جامعه را بالفعل می‌کند
 رئیس مجلس همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کشور بدون ایجاد وفاق فکری بین آحاد ملت رخ نمی‌دهد و این مهم بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است. در شرایط حساسی که امروز وجود دارد احتیاج داریم که با یک رویکرد درونی به مسائل اقتصادی نگاه کنیم تا مقدماتی تمهید شود که مردم در عرصه اقتصادی فعال‌تر حضور پیدا کنند و رسانه‌ها در این زمینه نقش کلیدی دارند.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: باید رقابت در حوزه اقتصاد ساری و جاری باشد؛ اقتصاد مقاومتی به این معناست که کار بر دوش مردم باشد و شرایط ارائه انحصاری کالاها گرفته شود. باید به اقتصاد نگاه درونی داشت یعنی هدف‌گیری این باشد که استعدادهای بالقوه جامعه بالفعل شوند و بانک‌ها و مؤسسات اینچنینی باید زمینه حضور جوانان را در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی فراهم کنند و کمتر به واردات تکیه کنند.
لاریجانی اظهار داشت: باید قبول کرد که واردات در این سال‌ها یک مقدار حالت مانور کارهای اقتصادی توسط عناصر درونی را گرفته و کند کرده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس